"Krullor" i grenen

Var ute i detta fina väder med hundarna och ångrar grovt att jag inte tog med mig kameran ut. Vi gick nämligen ner på ängen och Totte får plötsligt syn på den väldigt frestande ån som går igenom ängen ifrån golfbanan. Om inte ont anande så hoppar Krull-Tott rakt ner i ån och galopperar i princip hela vägen i den, varav han sedan vänder och kommer tillbaka helt grå om tassar och mage av gyttja. Okej då tänkte jag, kan det bli värre? Så vi gick till dammen alldeles brevid och han flög överlyckligt i vattnet och andra gången med sånt skutt att hela huvudet åkte under ytan nästan, sen kommer han upp helt övelycklig och faktiskt renare... det kallar jag vårkänslor! Men som Totte alltid får när han badat är krusig päls bak på öronen och bakbenen... men efter att sett Svenska Hollywoodfruar och hört om Maria och hennes hund Bellas krullor så har det blivit ett litet internskämt. Så Totte fick krullor i grenen helt enkelt! :) Lite efterbilder kan ni få i alla fall.
Tottes krullor


Så först vart det sola av det på terassen innan han fick gå in...


Sen fick han ju duschas ändå ^^ och sen ut att sola igen...
2010-04-25 @ 16:31:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0